Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dieetleer --- Consultatie --- Gespreksvaardigheden
Choose an application
Beter in gesprekstechnieken helpt je om je inzicht in en vaardigheden met het voeren van gesprekken te vergroten. In tien hoofdstukken komen alle gesprekken aan bod waar je tijdens je studie en in je werk mee te maken krijgt, zoals feedback geven, interviewen, vergaderen, telefoneren en verkoopgesprekken voeren. Daarnaast leer je wat de essentie van communiceren is en welke elementaire gespreksvaardigheden je nodig hebt. Meer inzicht in de kern van gespreksvoering De serie Beter in… onderscheidt zich door een laagdrempelige opzet, met een minimum aan theorie en een maximum aan direct toepasbare tips en voorbeelden. Overal vind je oefeningen die dicht bij je eigen praktijk staan en direct toepasbaar zijn. Zo leer je in de praktijk en doorzie je gemakkelijker wat er nodig is om een goed gesprek te voeren. Direct oefenen In elk hoofdstuk vind je diverse oefeningen die je zelf kunt doen. Docenten kunnen hier ook gebruik van maken tijdens de lessen, zoals de verschillende rollenspelen in het boek. Elk hoofdstuk in het boek sluit af met een duidelijke samenvatting en een afsluitende oefening. Bovendien vind je per hoofdstuk extra oefeningen en video’s op de online omgeving bij dit boek. Deze tweede druk is geactualiseerd. De voorbeelden zijn praktijkgerichter en er is een hoofdstuk over het slechtnieuwsgesprek toegevoegd. Een echte praktijkhulp Beter in gesprekstechnieken richt zich op hbo-studenten en is door de toegankelijke opzet zeer geschikt voor gebruik tijdens de les én voor zelfstudie. De combinatie van boek en website maken dit product tot een echte praktijkhulp, gebaseerd op de vragen die leven in het onderwijs van nu. Marike van den Berg (1963) werkte als trainer communicatie- en managementvaardigheden, organisatieadviseur en leidinggevende van opleidingsafdelingen bij verschillende organisaties. Op dit moment coördineert ze het beleid voor ontwikkeling en onderwijs bij de politie. Eerder schreef ze onder andere Effectieve tweegesprekken en De rol van adviseur. Yvette Molin (1969) is trainer en ondernemer bij Kenneth Smit waar zij management-, verkoop- en communicatietrainingen geeft. Ze begeleidt diverse (management)teams en is Insights Discovery Practitioner. Eerder werkte zij zowel in sales- als managementfuncties bij verschillende bedrijven.
gesprekstechnieken --- gespreksvaardigheden --- communicatie --- Mass communications --- mondelinge communicatie
Choose an application
Goede, herstelondersteundende zorg begint bij goed communiceren. Je richt je daarbij op de cliënt of patiënt: wat is er met hem gebeurd? Wat heeft hij nodig? Je wilt contact maken, subtiel invoegen, écht luisteren naar de cliënt en zijn naasten, om vervolgens samen te werken aan diens herstel. Daarvoor moet je als hulpverlener echt zijn, empathie tonen en flexibel durven zijn. Soms ben je de redder in nood, andere keren een ondersteunende coach, maar meestal ben je een gelijkwaardige gesprekspartner.https://www.standaardboekhandel.be/p/patientgericht-communiceren-in-de-ggz-9789024455829
communicatie --- geestelijke gezondheidszorg --- gespreksvaardigheden --- psychiatrie --- Communicatie --- Gezondheidszorg --- Geestelijke gezondheidszorg
Choose an application
Dit boek helpt je om je inzicht in en vaardigheden met het voeren van gesprekken te vergroten. Volgende soorten gesprekken komen aan bod zoals, feedback geven, interviewen, vergaderen, telefoneren en verkoopgesprekken voeren. Daarnaast leer je wat de essentie van communiceren is en welke elementaire gespreksvaardigheden je nodig hebt.
Mass communications --- PXL-Business 2014 --- mondelinge communicatie --- interviewtechnieken --- vergadertechnieken --- telefoneren --- verkoopgesprek --- Gesprekstechnieken --- gespreksvaardigheden --- gespreksvormen --- Gesprekstechniek
Choose an application
Al ruim veertig jaar het meest gebruikte communicatiehandboek in het hoger onderwijs; • biedt een stevige kennisbasis en volop mogelijkheid om nieuwe vaardigheden te oefenen; • aansprekend geïllustreerd en voorzien van uitgebreide digitale ondersteuning. Volgens het nieuwe wetsvoorstel Taal en Toegankelijkheid moeten universiteiten en hogescholen zich nadrukkelijker gaan richten op de bevordering van de uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands van hun studenten, zowel in Nederlandstalige als in anderstalige opleidingen. Dat betekent dat studenten over de volle breedte van het hoger onderwijs moeten beschikken over een uitgebreid repertoire aan mogelijkheden om adequaat te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk. Om uit dat repertoire steeds de juiste keuzes te maken, is ook goed inzicht in communicatieve situaties noodzakelijk, gebaseerd op kennis van belangrijke begrippen en modellen uit de professionele communicatie. Met Leren Communiceren wordt voor dit alles een stevig fundament gelegd. Dat maakt dit boek onmisbaar voor aankomende en beginnende professionals in elke beroepsgroep. In deze vernieuwde, achtste editie is veel van de vertrouwde opzet en inhoud van Leren Communiceren te herkennen. Maar er zijn ook belangrijke verbeteringen. Zo is er veel aandacht voor strategieën om te overtuigen zonder dat er meteen een beroep op de logica wordt gedaan. Het hoofdstuk over formuleren bevat concrete handvatten voor stijlkeuzes die optimaal aansluiten bij de communicatieve situatie. Nieuw is ook het uitgewerkte voorbeeld van een communicatieplan als een mogelijk beroepsproduct. In het hoofdstuk over tweegesprekken is er speciale aandacht voor het sollicitatiegesprek en voor technieken uit de motiverende gespreksvoering. Opvallend zijn de verwijzingen naar de klassieke retorica. Veel van de adviezen van de toenmalige communicatie-experts, de Griekse en Romeinse retorici, hebben nog niets van hun betekenis verloren. Vanzelfsprekend worden de adviezen van toen steeds toegepast op de communicatie van nu.
316.77 --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- vergadertechnieken --- Communicatie --- gespreksvaardigheden --- rapporteren --- Primary groups --- Didactics of Dutch --- Mass communications --- vergaderen --- brieven schrijven --- Mondelinge communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Vergadertechnieken --- Gespreksvaardigheden --- #KVHA:Meertalige communicatie; Nederlands
Choose an application
In Het diëtistisch consult staan de competenties centraal die je als diëtist nodig hebt voor de beroepsrol van behandelaar; de cliëntgebonden beroepsuitoefening. De competenties omvatten een integratie van kennis, inzicht, vaardigheden en attitude, benodigd bij het uitvoeren van de diëtistische behandeling. Het diëtistisch handelen kenmerkt zich door zowel communicatieve, methodische als technische vaardigheden, die geïntegreerd aan bod komen in dit boek. In deze leermethode ligt de focus op het aanleren van de vaardigheden binnen een tweegesprek door: - een goede hulpverleningsrelatie op te bouwen uitgaande van het samenwerkings- of participatiemodel; - de dieetbehandeling op methodische wijze voor te bereiden, uit te voeren, te evalueren, bij te stellen en af te ronden; - gedragsverandering te bewerkstelligen met behulp van motivational interviewing en coaching; - te reflecteren op het eigen beroepsmatig handelen en dit op basis hiervan verder te ontwikkelen. Deze vijfde druk is geheel herzien en geactualiseerd. Het 'model van het diëtistisch consult' is aangepast met nadruk op het cyclisch proces. Tevens is er een observatielijst toegevoegd voor de algemene gespreksvaardigheden. Ook de bijbehorende website www.hetdietistischconsult.nl is geheel herzien en bevat onder meer oefenopdrachten, video's en observatielijsten. Hier kan de student verschillende fasen van een diëtistisch consult bestuderen en oefenen, en zichzelf toetsen. Voor docenten is er een docenthandleiding beschikbaar en een studentvolgsysteem bij de opdrachten. Het diëtistisch consult is primair bedoeld voor studenten Voeding en Diëtetiek. Daarnaast kan het worden gebruikt door in de beroepspraktijk werkzame diëtisten, ter ondersteuning van stagebegeleiding. (Bron: covertekst)
dieetleer --- deontologie --- Nutritionary hygiene. Diet --- beroepsuitoefening --- cliënt-hulpverlener relatie --- Dieetleer --- Voedingsleer --- dieet --- dieetbegeleiding --- Dieet --- gespreksvaardigheden --- voedingspatroon --- Begeleiding --- 613.2 --- Diëtisten
Choose an application
Met behulp van deel 1 maakt de student kennis met verschillende vaardigheden op het gebied van probleeminventarisatie en -analyse die men nodig heeft als ergotherapeut.In deze tweede druk zijn enkele vaardigheden grondig bijgesteld naar aanleiding van nieuwe ontwikkelingen en inzichten van de laatste tijd. Alle literatuur en literatuurverwijzingen zijn grondig gecontroleerd en bijgesteld.
Ergotherapie --- Probleemanalyse. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- diagnostiek (geneeskunde) --- interdisciplinair onderzoek --- ergotherapie --- communicatie --- gespreksvaardigheden --- Probleemoplossend denken --- Probleemstellingen --- Probleemgestuurd leren --- Probleemstelling
Choose an application
didactiek --- 450.7 ) * ONDERWIJSOPLEIDING --- mentor --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- gespreksvaardigheden --- voortgezet onderwijs --- #gsdbP
Choose an application
Dit boek helpt de student bij de ontwikkeling van communicatieve vaardigheden in alle zorgdomeinen. Het boek heeft een evidence based benadering, biedt veel praktijkvoorbeelden en behandelt nieuwe gespreksvaardigheden zoals gezamenlijke besluitvorming en motiverende gespreksvoering. Ook wordt aandacht besteed aan communicatieve vaardigheden specifiek voor bepaalde domeinen zoals de MGZ, GGZ en VGZ en aan interculturele communicatie.
604.87 --- verpleegkunde --- communicatie --- communicatiesociologie --- communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- 316.77 --- verpleegkundige communicatie --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- gesprekstechnieken --- Massacommunicatie --- PXL-Healthcare 2016 --- gespreksvaardigheden --- verpleegkundig beroep
Choose an application
Wil je ook een goede groepssfeer? Met de methode Praattoppers van filosofiejuf.nl leren kinderen op een positieve manier met elkaar in gesprek te gaan. Ze leren naar elkaar te luisteren, vragen aan elkaar te stellen, te redeneren en zich in een ander te verplaatsen. Praattoppers is een set van 26 complimentkaarten én een activiteitenwijzer met daarin een spel voor elk van de 26 gespreksvaardigheden.Want als kinderen goed met elkaar kunnen communiceren, wordt de sfeer in de groep beter en verlopen activiteiten rustiger. Werken met de Praattoppers is bovendien een goede invulling voor de verplichte lessen burgerschapsvorming op de basisschool.Bron: https://www.filosofiejuf.nl/filosofeertips/verschenen-praattoppers-voor-betere-gespreksvaardigheden/
Gespreksvaardigheden --- Communicatie --- Mondelinge taalvaardigheid --- Gesprekken --- Mondelinge communicatie --- Gesprekstechnieken --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Groepsdynamiek --- Opvoeden tot burgerzin --- Kinderen --- Redeneren --- Luisteren --- Vragen stellen --- Didactische werkvormen --- Spreken --- Geweldloze communicatie --- logopedie --- therapiemateriaal --- gespreksvaardigheden --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- maatschappelijke vorming --- kritisch denken --- sociale vaardigheden --- communicatievaardigheden --- groepsgesprek --- discussiemethoden --- spelactiviteiten --- lager onderwijs --- kringgesprekken --- Gesprek --- Gesprekstechniek --- Kind --- Didactische werkvorm --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedrag --- Sociale vaardigheden --- Argumenteren
Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|